شعر در وصف حضرت صاحب الزمان صلوات الله علیه وعلی آبائه الطاهرین

 

بنال ای دل که دنیا رابقا نیست              چو آرامش در این دار فنا نیست

بنال ای دل نماند جاودانه                 بجز عش ونوای عاشقانه

بنال ای دل به لعن نای داود      که هر نالیددنش ذکر خدا بود

بیا تا از بی اش باهم بگردیم            که هردو آشنا به آه ودردیم

  • بنال ای دل که یارم زار و خسته      به پشت پرده غیب نشسته

بنال ای دل به هر صبح و به هر شام      چو تنها اشک ریزد آن دلارام

بنال ای دل ز غم هایم گذر کن     که تنها ناله بر آن منتظر کن

بنال ای دل که یارم در نماز است       سرا پا ناز در حال نیاز است

بنال ای دل که بس آزرده ام من      که رد پای او گم کرده ام من

نشانم ده حریم سامرا را     مگر پیدا کنم آن دل ربا را

بنال ای دل گل بی خار من کو     نشینم چون بنفشه بر لب جو

مگر عکس رخش در آّب بینم       دگر او را در خواب ببینم

که من آلوده ام او پاک ومعصوم       از این رو گشته ام ناکام ومحروم

بنال ای دل چو آید بوی نرگس     بخوبی عطر او را می کنم حس

خدایا در فراقش ناله تا کی       به سینه داغ ها چون لاله تا کی

خدایا رازها در پرده تا کی     ز غیبت قلب ها آزرده تا کی

بنال ای دل بگو با شور وفریاد       که یا مهدی جهان پرشد ز بیداد

کجایی ای گل زهرا کجایی؟        تو ای مهر آفرین لطف خدایی

یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظور الحجه

 

شعر ترکی در وصف مولای متقیان حضرت امیرالمونین(ع)

 

اول بیسم الله دان آلدیم درسیمی   الرحمن الرحیم اِیلَسه ارباب  

الحمدلله دان بیر اِو تیکمیشَم    اُ  رب العالمین قویماسا خراب

مالک یوم الدین مونکرَ اُخدور    ایاک نعبد تقصیریم چُخدور

ایاک نستعین البته حقدیر    گَلمیشم قاپووا ای عالی جناب

اهدنا الصراط المستقیم دَ  کؤشدوم     صراط الذین دَ  جَنّتَ اوشدوم

 انعمت علیهم دَ یولومو سِشدیم    گوناه کار بندَ ایردیم چَکیردیم عذاب

گَل غیرالمضوب علیهیمی قان    ولا الضآلین اُلما تابع شیطان

کریمین پناهی یا شاه مردان   گَلمی ییب اُنون تک بیر حق المناب     

توضیحات(معادل فارسی کلمات)

آلدیم(گرفتم) اِیلَسه(اگرعنایت بکند) دان(از) بیر(یک) اِو(خانه)  

تیکمیشم(ساخته ام) اُ( آن) قویماسا(نگذارد-نکند) مونکرَ(برای مُنکر) اُخدور(تیرکشنده است) چُخدور(زیاداست) دیر(است)

گَلمیشم(آمده ام) قاپووا(درِخانه ات) دَ(یعنی:درمرحله,دوره) کؤشدوم(کوچ کردم) اوشدوم(پروازکردم) یولومو(راهم را) سِشدیم(برگزیدم) چَکیردیم(میکشیدم) گَل(بیا) قان(بفهم-درک کن) اُلما(نباش) کریمین(نام شاعر) گَلمی ییب(نیامده) اُنون تک(مثل او) حق المناب(تابع خالص حق)

 

Love nice2net تست سنجش میزان عشق

 

ادامه نوشته

باب اول‌: در شرايط اقرار ( ماده 1259 الی 1274 )

ماده 1259 ـ اقرار عبارت از اخبار به حقی است برای غیر بر ضرر خود.
ادامه نوشته

قوه قضائیه برای رسیدگی به تخلفات دولت شعبه ویژه تشکیل دهد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی مشکل قانونی بررسی پرونده های ارسالی از مجلس به قوه قضائیه گفت: باید شعب ویژه ای در قوه قضائیه مامور رسیدگی به پرونده های کمیسیون اصل نود و شکایات مجلس از دولت طبق ماده233 شوند. 

بقیه در ادامه مطلب


 

+اتوماسیون تغذیه(خواهران-برادران)خداروشکر مثل اینکه دیگه درست شده است البته برای هفته جاری(۱۴-۱۷فروردین) نمیتوان غذا رزرو کرد،نوش دارو ... (تکمیلی)،با تشکر از زحمات بی وقفه مسئولان دانشگاه

ادامه نوشته

آشنایی با تاریخچه جرایم اینترنتی

از زمان ابداع اینترنت تا زمانی که استفاده از اینترنت شکل عمومی پیدا کرد، تصور از پیش تعیین شده‌ای درباره این امکان ارتباطاتی و اتفاقاتی که در آن می‌افتد وجود نداشته است.

بسیاری از اتفاقات افتاده است و سپس کسانی به دنبال تبیین و در مواردی برخورد یا جلوگیری از آن برآمده‌اند.

مقاله زیر به بررسی جرائم اینترنتی خواهد پرداخت و با مرور بر تاریخچه اینترنت و وقوع این جرائم تلاش می کند تعریفی از آن ارائه کند، و مهمترین جرائم اینترنتی را معرفی کند.

اینترنت در سال 1964 توسط محققی به نام پائول باران (PAUL  BARAN)  در شرکت RAND (راند) ابداع شد. وی به دنبال روشی برای مطمئن سازی ارتباط پنتاگون ( وزارت دفاعایالت متحده آمریکا ) با اعضای ارتش در هنگام حمله واقعی اتمی بود  و یک شبکه ارتباطات رایانه ای غیر متمرکز را پیشنهاد کرد که در آن رایانه مرکزی وجود نداشت.

در چنین شبکه ای که اینترنت شبکه آرپانت (ARPANET) نام داشت حتی در صورت انهدام و خراب یک یا چند رایانه، همچنان امکان تبادل اطلاعات بین سایر رایانه های باقی مانده وجود خواهد داشت.

در اوایل دهه 70 میلادی محققان دریافتند که اینترنت علاوه بر روشی برای برقراری ارتباطات بین قسمت های مختلف ارتش، روش کم هزینه ای برای برقراری ارتباطات بین اشخاص و سازمان هاست (تاریخچه اینترنت، تکنولوژی و اطلاعات ، شهریور 85).

ادامه نوشته

احادیث راجع به حرام بودن شطرنج

رسول اکرم  (ص) : در ضمن حدیث مناهی فرمودند : شما را از بازی با نرد و شطرنج و ورق و نواختن در طبل و عود و طنبور و استفاده بردن از تار و سه تار همچنین خرید و فروش آنها نهی میکنم.  ترجمه من لا یحضره الفقیه جلد 5صفحه 309 ، امالی شیخ صدوق صفحه 424 مجلس شصت و ششم ، فروع کافی ، مستدرک الوسائل کتاب تجارت باب 79 ، گناهان کبیره جلد 1 صفحه 285

امام صادق (ع) : فروختن شطرنج حرام است و پولی هم که از فروختنش بدست می آید حرام است و داشتن و نگاه داشتن شطرنج کفر است و شطرنج بازی کردن شرک است و سلام کردن بر کسی که شطرنج بازی می کند گناه کبیره هلاک کننده است و کسی که شطرنج بازی می کند و دست در میان آن می برد چنان است که دست در میان گوشت خوک برده باشد.و کسی که شطرنج بازی می کند نمازش قبول نیست تا اینکه دست خود را بشوید و کسی که به شطرنج نگاه می کند مانند این است که به عورت مادر خود نگاه می کند و کسی که نگاه می کند به کسانی که در حال بازی شطرنج هستند و به آنها سلام می کند در آن حال گناهش با کسی که شطرنج بازی می کند یکسان است . و کسی که بنشیند به قصد بازی کردن شطرنج جای خود را در جهنم آماده کرده است و این زندگانی باعث حسرت او در قیامت است ( به سبب اینکه چرا معصیت ها را انجام داده است ) و از همنشینی قمار باز بپرهیز زیرا از جمله مجالسی است که اهلش مورد غضب الهی شده اند و هر ساعت منتظر غضبند ( بلا ) و چون نازل شود تو را و ایشان را فرا خواهد گرفت.     وسائل الشیعه کتاب تجارت جلد 12 صفحه 241 حدیث 4 ، حق الیقین صفحه 568 ، گناهان کبیره جلد 1 صفحه 276 ، من لایحضرالفقیه ، حلیة المتقین صفحه 331

ادامه نوشته

ظهور

ما معتقدیم که عشق سر خواهد زد

برپشت ستم کسی تبر خواهدزد

سوگند به هر چهارده آیه نور

سوگند به زخم های سرشار غرور

آخر شب سرد ما سحر می گردد

مهدی به میان شیعه برمی گردد

جزوه ثبت و امور حسبی آقای زمانی-شماره 1

مطالبي را كه در اين جلسات مورد بحث قرار خواهيم داد به لحاظ اهميت موضوعي عبارت خواهند بود از :
1.    جايگاه امور حسبي و حقوق ثبت در حقوق ايران
2.    ارتباط اين دو رشته حقوقي با ساير رشته هاي حقوقي مثل حقوق مدني و حقوق كيفري .
3.    جنبه هاي ترافعي مسائل حسبي ( در درخواستهاي صدور گواهي انحصار وراثت بصورت دعوي نسب و دعوي اختلاف در اصل نكاح و طلاق و دعوي مالكيت در درخواست تقسيم تركه – دعوي حجر – رفع حجر و ....) .
ادامه نوشته